donderdag 24 februari 2011

Allmost settled-up

Na twee succesvolle wedstrijden in Assen en Maastricht zijn mijn ouders en ik eindelijk met genoeg stress in de auto onderweg richting Duinkerken(FR), om vandaar met de boot naar Dover(UK) te gaan.


We zitten vooraan op de boot om zo een mooi zicht te hebben over de zee. Er wordt veel gekletst. Vooral over hoe ik me op dat moment voel en wat ik denk te verwachten in Engeland. Ik voelde mij vrij goed, door al het succes van afgelopen week, maar ik was wel kapot, want ik had vrij weinig geslapen en afgelopen tijd veel gewerkt. Na een half uur lag iedereen te slapen door de dijning van de boot. 


Eindelijk in Dover aangekomen. Begon de volgende uitdaging, namelijk links rijden. Na wat spannende momenten kwamen we aan in Maidenhead.  Na een tijdje zoeken kwamen wij aan bij mijn appartement. Lee één van de eigenaren van het pand stond al klaar. Hij liet ons vrij snel alles zien.  Het is een verzorgde kamer plus een badkamer. Beneden is er een washok en een moderne keuken die gedeeld moet worden met andere huisgenoten. Ondertussen maakte ik ook kennis met een andere “roommate”, Andrew, een Schot, die niet is te verstaan en 5 kwartier in een uur praat. Hij bood direct aan de spullen naar binnen te brengen. Later gingen we naar het hotel van mijn ouders om daar in te checken. Vervolgens gingen we op zoek naar een leuk tentje om te eten. 


We belandden bij ‘Fransisca’s, een Italiaans restaurant. Vrij traditioneel, maar smakelijk. Ik bestelde een bordje gnocci’s en daarna een steak van tonijn met groenten en aromaten. De sfeer begon eindelijk te komen en de stress zakten al wat af.(mocht ook wel na twee flessen Pinot Grigio) Snel terug naar mijn studio om te gaan slapen, de volgende dag zou nog wel eens druk kunnen worden.


De volgende dag begonnen we met schoonmaken en inrichten van de kamer. Het was nog een grote puinhoop maar ieder wist zich te vermaken. Ondertussen maakte we een planning voor de rest van de week. Bijvoorbeeld; een bankrekening openen, prepaid kaart voor mijn telefoon, het halen van een NI number  etc.)


’s Avonds kwamen we terecht in een van de beroemdste  pups van Maidenhead  “The Bear”.  De inrichting was klassiek Engels en hier en daar stonden wat locals zich te bezatten met de bekende ‘pints’.  Vooraf namen we wat ‘dip and toast’. Gezellig dippen in diverse tapenades, sauzen, dips, groenten en crèmes.  Als piece wouden we allemaal iets van een steak. 
’s Avonds nam ik afscheid van mijn ouders en ging ik maar weer vroeg mijn bed in. De volgende dag kon ik een rustig aan doen want het was zondag. 


Op maandag had ik een afspraak op het kantoor van The Fat Duck (TFD). Na een tijdje zoeken op de fiets kwam ik daar aan en werd gelijk hartelijk ontvangen door drie medewerkers. Ik kreeg een aanbevelingsbrief voor de bank en het NI number. (Ni number heb je in Engeland nodig als je hier wilt werken en is te vergelijke met ons burgerservice nummer). Vervolgens ben ik direct naar de HSBC bank gegaan. Het openen van een bankrekening gaat in principe heel gemakkelijk, mits je een vast woon- en verblijfplaats hebt en een baan. Toen ik echter  thuiskwam, bleken toch nog enkele zaken niet te kloppen. Mijn persoonlijke gegeven kwamen niet overeen.  De volgende dag ging ik terug om het te corrigeren. Nu duurt het nog ongeveer 5 dagen voordat ik echt gebruik kan maken van deze rekening. 


Ondertussen moest ik ook telefonisch een afspraak maken met een ‘jobcenter’ voor mijn NI number. Dit lukte niet. Ze zaten vol. De volgende dag moest ik het opnieuw proberen, maar ook toen kreeg ik het zelfde te horen. Toen in thuis kwam stond Mrs. Kerrie (de verhuurster) op de stoep. . Ik vroeg haar waar het dichtbij zijn de jobcenter was, omdat het mij telefonisch niet lukte om een afspraak te maken wilde ik er wel persoonlijk naar toe. Misschien dan met meer succes. Inderdaad was er ook een Jobcentre in Maidenhead, maar eenmaal aangekomen hoorde ik dat ik NI number in Slough moest halen (6 miles hier vandaan). De volgende dag probeerde ik weer telefonische een afspraak te maken en dit keer met succes. Ik moet nu de 28e naar Slough. Om daar een hele dag een job interview te houden. Waarschijnlijk willen ze naar illegale activiteiten zoeken. 


Dit is het voorlopig. Over een paar dagen begin ik met mijn introductie. Ik houd jullie op de hoogte van al mijn activiteiten en avonturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten