woensdag 16 maart 2011

My turn at the meeting

Vandaag heb ik mijn wekker extra vroeg gezet. Kwart over vijf! Het is vandaag zaterdag en op zaterdags hebben wij altijd een vergadering met alle chef de partie’s. Zoals ik al eerder blogde, moet elke week iemand vertellen over een product, gerecht of restaurant. Ik was deze keer aan de beurt om een lezing te geven. Mijn lezing ging over kruiden. Dus ’s ochtend ging ik eerst op pad om wat wilde kruiden te plukken. Ook stond er een box klaar in de prephouse van Koppert Cress. Dit had ik al eerder geregeld deze week via mijn culinaire vriend Eric Miete. Ik vertelde over de herkomst en het gebruik van de cressen. Daarna maakte ik een bruggetje naar het plukken van wilde kruiden en hoe je kunt ontdekken wat te eten is uit de natuur. Iedereen vond het interessant. Ook vonden ze het super cool dat ik al die nieuwe cressen had geregeld. Ze waren heel tevreden over de Honey Cress en de Jasmin Flowers. Ze gaan er mee aan de slag in het lab. Ik ben benieuwd en ik hoop dat we er iets mee gaan doen. Ook heb ik in London het boek Quay gekocht een boek over een chef uit Australië die is geïnspireerd door de natuur, heel leerzaam en ik denk dat dit ook een stukje toekomst is; licht, gezond en biologisch. Deze chef maakt onder meer ijs van vijgen bladeren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten