woensdag 27 april 2011

My best dish ever

Laatst hadden we een partij die het hele restaurant hadden afgeboekt. Dit betekende voor mij dat ik alles klaar moest hebben voor dat de lunch begon. Normaal gesproken doe ik onder het service ook nog een hoop maar dat zou deze keer niet kunnen. Natuurlijk waren er ook wat uitzondering en ook dat moest natuurlijk klaar zijn. Dus moest ik mijn personeelslunch maar een keer overslaan. 


Ook zouden we een nieuw gerecht uitproberen. Een hoofdgerecht met lam. Wat al een aantal keren is doorgeproefd door het team.  Het lab is namelijk al een tijdje bezig met de ontwikkeling. Toen ik de workshop gaf over kruiden (wat is te lezen in blog 4) had Koppert Cress ook oesterblad meegestuurd. Ik vertelde toen dat een van mijn favoriet was. De brigade reageerde daar ook heel enthousiast over en een van de chefs zei dat we dat ook gebruikte bij het lam gerecht. 


Ik dacht toen wat een rare combinatie, lam met oesterblad. Enfin. Het gerecht is dus een stukje lamszadel met een gel van ui, dille en komkommerzaad van de plancha, een gelei van lam met mint en borage(side dish) en een door tweeën gezaagd been gevuld met zwezerik, kinnebak, komkommer en qinoa. Met zoveel smaken zou je verwachten dat het een wervelstorm in je mond zou geven. Toen ik het uiteindelijk proefde was het precies het tegenovergestelde het was hemels. Zo lekker! Ik weet niet of het verwachtingspatroon was of dat het gewoon retegoed was. voor mij was dit het beste gerecht ooit. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten