vrijdag 17 juni 2011

Back to work

Ik heb al een tijd je niets gepost. Ik heb het erg druk gehad de laatste tijd. Tevens  ben ik aardig ziek geweest er kwam even een virus om de hoek kijken. Dit was ook erg interessant om mee te maken. Je leert gelijk hoe een organisatie met ziektes om gaat. Ik heb dit al eerder in Hongkong mee gemaakt. Ik werd in Hongkong  een week naar huis gestuurd en ik moest verplicht naar de arts waar een diagnose werd gesteld. Na mijn bezoek aan de arts moest ik een mondkapje dragen en moest ik schriftelijk mijn klachten op het werk doorgeven.


Enfin hier gaat het allemaal anders. Als je hier klachten hebt moet je als eerst naar je leidinggevende gaan. Hij beslist of je mag werken of niet. Als je bijvoorbeeld moet overgeven of diarree heb mag je 72 uur niet op het werk komen. Ook moet je twee keer per dag telefonisch een update geven. je mag pas weer werken als alle symptomen geheel verdwenen zijn.


Toen ik me beter voelde belde ik dus ook naar de keuken  en vertelde de chef dat ik de volgende dag terug zou zijn. De chef vroeg of ik dat wou herhalen. Ondertussen had hij de telefoon op intercom gezet zodat het hele team het kon horen. Toen ik voor de tweede keer zei:  ‘tomorrow I’m back’ ging de hele keuken juichen en uit zijn dak. Het is goed om te horen dat je collega’s je missen.


Toen ik uiteindelijk ook terug was moet je een ‘back to work’ formulier invullen. Hier moetje aangeven welke klachten je heb gehad ven welke dagen je er niet bent geweest.
Maar goed het is fijn om weer terug te zijn en keihard gas te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten